Måndag

Vaknade som tur var helt av mig själv kl 06.00. Startade dagen med en Mighty Greens drink och en kopp med Tulsi te.
-
-
Sedan gav jag mig ut på en liten löptur med hunden. 30min, inte den längsta rundan men ack så skönt. Första joggningen för 2012!
Bara någon timme senare så vräkte snön ner så vi får väl se hur det blir med mina framtida löprundor...
-
Frukosten blev en härlig Chia-frön-pudding alà mannagrynsgröt, med raw food knäcke inhandlat från Råvarubutiken.
-
-
Gröten består av två delar chashewmjölk (eller annan mjölk) och en del chiafrön, ev söta lite mer med lönnsiprap eller agave. Låt den sedan bara stå och dra i kylskåpet över natten.
-
-
Till lunch blev det en härlig nudel wook, gjord på blandade grönsaker och kelpnudlar (även dessa från Råvarubutiken). Kelpnudlar är alger som påminner om glasnudlar.
Till gjorde jag en sås på chashewnötter, sesamolja, soja och vatten.
-
-
Mums, verkligen!
-
Middagen bestod av palsternacka ris (mixad palsternacka med chashewnötter, salt och lite sesamolja), med ungsbakad broccoli och svamp. Dessa hade jag inne i ugnen på 50grader i ca 1-1,5h.
Till hackade jag upp lite tomat och paprika, sen använde jag samma sås som till nudlarna.
-
-
-
Mina mellanmål underdagen har varit lite blandade, lite chashewnötter, mycket raw knäcke, men också lite choklad, raw choklad så klart som jag har gjort själv.
-
-
-
De populäraste för mig var de vanliga hederliga chokladbollarna. En dag ska jag dela med mig av recepten till alla dessa läckerheter.
-
Imorgon blir det ännu mera mat. Kommer nu att skriva dagsmenyer för en helvecka så att dom som vill kan ta del av min vardag och inspireras.
-
Kommentera och skriv vad just DU skulle vilja se lite mer av.