Caramel frappe/milkshake

Jag har varit så sjukt sugen på Wayne's caramel frappe i veckan så jag har trott att jag ska krevera. Så vad gör man? Jo en egen version av det hela.
 
 
För att göra denna har jag mixat min caramelglass med lite vatten sedan pudrat med lite kakao på toppen.
 
Så hur gör man caramelglass då?
  • 1 dl blötlaggda cashewnötter
  • 3 dl vatten
  • 1/2 tsk vaniljpulver
  • 5st blötlaggda eller färska dadlar
  • 3 msk lönnsirap
Mixa dadlar och lönnsirap till en caramelsås. Mixa cashevnötter med vatten och vaniljpulver så att det blir så slätt som möjligt. Tillsätt sedan caramelsåsen. Tänk på att mixen ska vara väldigt lös, rinnande som ovispad grädde, tillsätt ev mer vatten om det behövs. Kör sedan detta i en glassmaskin till önskad konsistens.
 
Om man vill ha en frappe och inte redan har glass i frysen utan ska göra allt från början behöver man inte köra den lika länge i glassmaskinen och i stället ta hela smeten direkt från maskinen i glaset.
 
 
Smarrigt som attan kan jag då säga att det blev. Mitt sug blev mer än tillfredställt!